Remedii pentru acid uric crescut. Cum poți sa scazi în mod natural nivelurile de acid uric?

Ionel Asandulescu

Acid Uric

Guta este un tip de artrită caracterizată prin niveluri anormal de ridicate de acid uric în sânge. Acidul uric formează cristale în articulații, cel mai frecvent în articulațiile picioarelor și degetelor mari. Aceste cristale provoacă durere și umflături.

Unii oameni au nevoie de medicamente speciale pentru a combate guta, dar modificările pozitive în dietă și stilul de viață pot ajuta, de asemenea. Prin reducerea nivelului de acid uric, puteți reduce riscul de gută și chiar puteți preveni apariția ulterioară la persoanelor care au deja această problemă medicală.

Cu toate acestea, trebuie înțeles că riscul de a dezvolta gută depinde de mulți factori și nu numai de stilul de viață, astfel încât toate aspectele legate de prevenire ar trebui discutate cu un medic.

În acest articol, vom descrie mai multe metode naturale pentru scăderea nivelului de acid uric.

Limitați aportul de alimente bogate în purine

Purinele sunt compuși care apar în mod natural în anumite alimente. Când organismul procesează purinele, se produce acid uric. Procesul de descompunere și absorbție a alimentelor bogate în purine poate duce la gută datorită creșterii nivelului de acid uric din sânge.

Unele alimente sunt bogate în purine, dar conțin și compuși benefici. Prin urmare, scopul dietei ar trebui să fie să se concentreze pe aportul redus de purine, mai degrabă decât să le elimine complet.

Alimentele bogate în purină includ următoarele:

  • carnea
  • păstrăv, ton, eglefin, sardine, hamsii, crustacee, hering;
  • cantități excesive de alcool, inclusiv bere și băuturi spirtoase;
  • Alimente bogate în grăsimi, cum ar fi slănină, produse lactate
  • Organele de animale, cum ar fi ficatul;
  • alimente și băuturi zaharoase.

Mănâncă mai multe alimente cu conținut scăzut de purină

Abandonând alimentele care conțin o cantitate mare de purine în favoarea alimentelor care conțin cantități mici din aceste substanțe, unii oameni reușesc să mențină în mod constant concentrația de acid uric din organism la un nivel scăzut sau cel puțin să evite creșterea ulterioară a acestuia.

Alimentele cu conținut scăzut de purine includ următoarele:

  • produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi;
  • unt de arahide și majoritatea nucilor;
  • majoritatea fructelor și legumelor;
  • cafea;
  • orez integral, pâine și cartofi.

Doar făcând modificări dietetice pozitive nu puteți scăpa de gută, dar puteți preveni apariția aparițiilor. În plus, este important să înțelegem că nu toți pacienții cu gută consumă alimente bogate în purine.

Alți factori, precum predispoziția genetică, influențează, de asemenea, dezvoltarea gutei. Boala este diagnosticată mai des la persoanele din țările africane decât la reprezentanții altor grupuri etnice. În plus, grupul de risc include persoanele obeze și femeile care au trecut menopauza .

Evitați să luați medicamente care cresc nivelul acidului uric

Anumite medicamente pot crește concentrația de acid uric în sânge. Aceste medicamente includ următoarele:

  • diuretice precum furosemida și hidroclorotiazida;
  • medicamente care suprimă sistemul imunitar, în special cele prescrise înainte sau după transplantul de organe;
  • aspirina.

Datorită faptului că medicamentele care cresc nivelul acidului uric au adesea beneficii pentru sănătate, refuzul de a le utiliza sau ajustarea dozelor trebuie discutat mai întâi cu medicul dumneavoastră.

Mențineți o greutate corporală sănătoasă

Prin atingerea și menținerea unei greutăți sănătoase, puteți reduce probabilitatea de a dezvolta simptome de gută. Obezitatea crește riscul de a dezvolta această boală, mai ales la o vârstă mai mică.

Excesul de greutate face, de asemenea, oamenii mai predispuși la sindromul metabolic. Odată cu obezitatea, tensiunea arterială și nivelul colesterolului din sânge pot crește. În timp ce aceste probleme sunt dăunătoare în sine, excesul de greutate este, de asemenea, asociat cu un risc mai mare de niveluri ridicate de acid uric și gută.

Pierderea bruscă în greutate poate provoca, de asemenea, o creștere a volumului de acid uric. Prin urmare, este mai bine ca pacienții cu gută să își concentreze eforturile asupra pierderii continue și sistematice în greutate, care ar trebui să includă o dietă echilibrată și un stil de viață activ.

Evitați alcoolul și băuturile cu zahăr

Abuzul de alcool și consumul intens de băuturi cu zahăr, cum ar fi sucurile acidulate, sunt factori care cresc riscul de a dezvolta gută.

Alcoolul și băuturile cu zahăr adaugă, de asemenea, calorii inutile dietei și duc în cele din urmă la probleme metabolice și la creșterea în greutate.

Consumă cafea

Unele studii au descoperit că cafeaua poate avea un efect asupra prevenirii gutei. De exemplu, un studiu științific publicat în 2010 de Jurnalul American de Nutriție Clinică a constatat că riscul de a dezvolta simptome ale acestei afecțiuni este redus la acei oameni care își măresc aportul de cafea.

La femeile care au băut una până la ceșcuțe de cafea pe zi, acest risc a fost redus cu 22% comparativ cu femeile care nu au consumat cafea. În același timp, acei participanți la studiu care au băut mai mult de patru ceșcuțe de cafea zilnic, riscul a scăzut cu 57%.

Mai multe lucrări științifice au legat cafeaua de un risc redus de boli cardiovasculare. Astfel, într-o revizuire sistematică publicată în 2014, oamenii de știință americani au observat că 3-5 ceșcuțe de cafea pe zi reduc riscul bolilor de inimă și ale vaselor de sânge.

Deoarece pacienții cu gută sunt asociați cu un risc crescut de boli de inimă, aceștia își pot îmbunătăți starea generală de sănătate cu cafeaua.

Cafeaua crește riscul de a dezvolta boli cronice de rinichi și face femeile mai predispuse la fracturi osoase, așa că cel mai bine este să consultați medicul dumneavoastră despre consumul acestei băuturi.

Încercați suplimente de vitamina C

Luând suplimente de vitamina C, riscul de gută poate fi redus. O analiză a 13 studii publicate în 2011 de revista Arthritis Care & Research a constatat că vitamina C a redus semnificativ nivelul de acid uric din sânge, reducând astfel riscul de a dezvolta atacuri de gută.

Cu toate acestea, trebuie avut în vedere faptul că studiile au arătat capacitatea vitaminei C de a reduce nivelul acidului uric, mai degrabă decât de a preveni guta.

Consumați cireșe

Cercetările preliminare au arătat că cireșele pot reduce riscul de a dezvolta atacuri de gută, în special la persoanele care au avut afecțiunea anterior.

Într-un studiu realizat în 2012 de oameni de știință americani, s-a constatat că subiecții care au consumat cireșe timp de două zile aveau un risc cu 35% mai mic de a dezvolta atacuri de gută comparativ cu subiecții care nu consumau fructele.

Acest efect a fost observat chiar și atunci când cercetătorii au controlat factorii de risc precum sexul, vârsta, consumul de alcool și administrarea de diuretice sau medicamente pentru gută.

Printre persoanele care au consumat cireșe și au utilizat simultan medicamentul alopurinol, riscul de a dezvolta atacuri recurente de gută a scăzut cu 75%.

Concluzie

Guta este o afecțiune dureroasă care apare adesea împreună cu alte afecțiuni medicale grave. În timp ce un stil de viață sănătos poate reduce riscul de apariție a gutelor, este posibil să nu fie suficient pentru un tratament eficient.

Unele persoane care urmează o dietă sănătoasă pot prezenta gută. În plus, nu toți oamenii care includ cantități mari de alimente bogate în purină în dieta lor suferă de această afecțiune.

Medicamentele de specialitate ajută la reducerea durerii și pot preveni viitoarele apariții ale gutei. Persoanele care au gută pot vorbi cu medicul lor despre simptomele lor și le pot întreba despre modificările stilului de viață care ar putea avea cele mai multe beneficii pentru sănătate.

Lasă un comentariu