CEO-ul OnePlus, Pete Lau, a anunțat oficial că compania devine o „parte independentă” a OPPO. Această decizie poate părea neașteptată la prima vedere: companiile lucrează împreună de câteva luni, iar Lau însuși a lucrat la OPPO înainte de a fonda un nou brand. În plus, ambele mărci sunt deținute de BBK Electronics, ceea ce le face să fie asociate inițial.
Ca urmare a acestei colaborări, începând cu 2021, smartphone-urile OnePlus pentru piața chineză vin cu ColorOS, skin-ul proprietar OPPO. Tehnologia sub această marcă va continua să apară în continuare (deși este posibil să apară o inscripție precum OnePlus de OPPO), dar utilizatorii pot conta pe actualizări mai regulate de firmware, cu care OnePlus a avut probleme serioase în ultimii ani.
În plus, portofoliile de brevete ale celor două companii ar putea fi fuzionate ca urmare a unei astfel de fuziuni, ceea ce le-ar oferi un avantaj de a introduce noi tehnologii și de a extinde gama de modele. Cu toate acestea, printre deficiențele potențiale – estomparea granițelor dintre designul dispozitivelor OPPO și OnePlus. Chiar înainte de anunțarea fuziunii, companiile au lansat Oneplus Nord N100 și OPPO A53 aproape identice, iar alte exemple similare pot apărea din ce în ce mai mult.
Aceste doua firme au continuat trendul ascendent și din cauza ca Huawei a pierdut dreptul de folosire a serviciilor google, din aceasta cauza acestea numai pot instala magazinul play pe telefoanelor lor.